VERZENDEN EN RETOURNEREN

ONS BELEID

Verzend- en retourbeleid

Verzending

1. Bestelling en betaling
U plaatst een bestelling en rond de betaling af. Op dat moment ontvangt u een geautomatiseerde orderbevestiging via email of sms. Mogelijk beland deze in de spamfolder. Indien u geen mails of sms heeft gehad, check dan de spamfolder. Of neem contact met ons op. 

2. Levertijd
De levertijd zal per item verschillen.

3. Betaling 
Betaling kan met ideal, bankcontact en creditcard. Er is geen mogelijkheid voor achteraf betalen. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.

4. Methode
StudioBlauw werkt met verschillende bezorgdiensten samen.

5. Adresgegevens 
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het verzendadres juist in te voeren en/of te controleren wanneer dit reeds is ingevuld. Eventuele extra verzendkosten of het zoek raken van het pakket vanwege verkeerde gegevens worden verhaald op de klant.

6. Ontvangst van goederen
De klant draagt de verantwoordelijkheid voor het in ontvangst nemen van het pakket. Eventuele extra verzendkosten worden betaald door de klant.

Retourbeleid

1. Retourneren  
Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht. Alleen de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. U kunt (een deel van) uw bestelling retourneren via de volgende 4 stappen.

STAP 1. Pak de retour items zorgvuldig in en noteer duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. Zonder deze gegevens kan een retour niet worden verwerkt.

STAP 2. Label en frankeer het pakket via POSTNL online en lever het in op een POSTNL service punt. Zorg altijd dat het adres duidelijk zichtbaar is op het pakket.

Het retour adres:
StudioBlauw
Stationsweg 23A
2675 AM Honselersdijk

STAP 3. De verantwoordelijkheid van de zending ligt bij u. Bewaar het verzendbewijs en de trackingsgegevens goed en net zolang tot de retour verwerkt is.

STAP 4. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen en geschied op de bron van betaling. StudioBlauw heeft geen toegang tot de volledige betalingsgegevens van de klant. De terugbetaling is een geautomatiseerd proces.

De kosten en verantwoordelijkheid voor het in tact aankomen van de retourartikelen zijn voor rekening van u, de klant. Bewaar het verzendbewijs goed. U kiest zelf de wijze van retour zoals onverzekerd, aangetekend, verzekerd. U kunt de opties navragen bij de bezorgdienst. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. Bewaar altijd het verzendbewijs en de trackingsgegevens tot na verwerking van de retour.

2. Voorwaarden retour
Een retour wordt goedgekeurd indien het product onbeschadigd is, in de originele verpakking zit en eventuele labels er nog aan zitten.

3. Terugbetaling retour
Er wordt gewacht met terugbetaling totdat de retour zending in ons bezit is. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen. U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. StudioBlauw heeft geen inzage in uw bankgegevens. Let op: in geval van creditcard-betaling is een retourboeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 125 uitkomt dan worden de verzendkosten van de oorspronkelijke zending verrekend. Indien het emailadres is ingevuld, ontvangt u een alert zodra de retour is verwerkt.

4. Uitzondering op retour
Bedrijven en organisaties.

5. Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

6. Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien track&trace de status ‘geleverd’ aangeeft, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. StudioBlauw zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft. Indien u betaald via creditcard, dan heeft u mogelijk recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

7. Garantie 
Indien een product een productiefout zou hebben, kunt u een mail sturen naar info@studioblauw.nl. Het product kan retour worden gezonden naar StudioBlauw. Deze onderzoekt het product. Indien beoordeeld wordt dat het inderdaad aan het product ligt, wordt een reparatie of vervangend product verzorgd. Indien er geen sprake is van een productiefout, gaat het product retour naar de klant en dient de klant alle verzendkosten zelf betalen (heen & terug). De uitslag van het onderzoek is bindend.